Trwa ładowanie proszę czekać ...

Klienci uciekają z koszyka? Zmień to!

21 listopada 2017

Badania Triggered Messaging wykazały, że 61 % kupujących porzuca swój koszyk w sklepie internetowym nie finalizując zakupów. To lwia część naszych klientów, dlatego aby ich odzyskać trzeba zadać sobie pytanie – dlaczego opuścili swój koszyk przed kupnem? Odpowiedź powinna rozwiązać problem, jednak nie jest ona prosta ani jednoznaczna.

E-mail remarketing

Jest to jedna z najefektywniejszych metod przywracania klientów do swojego koszyka w naszym sklepie. Jest to reagowanie na opuszczony koszyk w szybkim czasie e-mailem, na adres który podał użytkownik w czasie jednego z pierwszych pytań zamówienia. Zachęcamy nim do powrotu Klienta do naszego e-sklepu i dokonania transakcji. Spersonalizowana wiadomość znacznie bardziej przyciąga uwagę niż reklama.

Zdecydowanie najlepszym sposobem jest natychmiastowe wystosowanie e-maila zaraz po opuszczeniu koszyka. Szybki czas reagowania zwiększa możliwość powrotu użytkownika na naszą stronę. Na pewno nie powinno się przekraczać pierwszych 24 godzin.

Częstą praktyką jest wysyłanie paru maili z uwagi na czas do namysłu jaki daje sobie konsument i porównanie produktów z tymi, które oferuje konkurencja. Nie powinno się przekraczać czterech maili w rożnych odstępach czasu, aby Klient nie odniósł wrażenia spamu.

Wiadomość powinna bezpośrednio zaadresowana do użytkowania, używając jego imienia i nazwiska we wstępie. Całość powinna być dobrana do preferencji i produktów, które konsument dodał do koszyka.

Uprość przebieg zamawiania

Klienci często są zmęczeni wielością stron i kroków jakie muszą pokonać by sfinalizować transakcję. Wyjdź temu naprzeciw i postaraj się wyeliminować zbędne podpunkty. Jeśli nadal ich jest sporo i nie możesz nic z tym zrobić – ponumeruj je. Klient lubi wiedzieć na czym stoi i ile jeszcze czasu musi poświęcić na zakup.

Zaufanie to podstawa

Niekiedy Klient porzuca zamówienie z powodu braku zaufania do twojego sklepu internetowego. Upewnij się, że wszystkie informacje związane z polityką prywatności, zwrotami, dostawą są łatwo dostępne. Nie zapomnij umieścić dokładnych informacji o sobie, czyli sprzedawcy. Jak w łatwy sposób wzbudzić zaufanie u konsumenta? Udostępnij możliwość dodawania opinii do przedmiotu oraz rekomendacje, korzystaj z certyfikatów SSL, zamieszczaj kontakt do obsługi w widocznych miejscach i uprość formularz reklamacyjny.

Co jeszcze?

  • Skrupulatny i prawdziwy opis produktu

  • Klarownie opisany czas i koszty dostawy

  • Wprowadzenie kilku możliwości formy płatności

Opuszczony koszyk nie oznacza straconego klienta. Zadbaj o to, by wrócił do ciebie z pozytywną energią! Re-marketing, zwiększanie zaufania, prosty formularz to klucze do rozwiązania tego problemu. Odradzam sprawiania wrażenia nachalności i agresywnej sprzedaży. Kontakt z klientem musi być wedle zasady „nasz Klient nasz Pan”.