Trwa ładowanie proszę czekać ...

Jak tworzyć i stosować opisy?

4 grudnia 2017

Ostatnio zapoznałam was z podstawową techniką sprzedaży, czyli SLB, tym razem zaprezentuję bardziej skomplikowany, lecz równie popularny model – AIDA.  Attention-Interest-Desire-Action jest techniką, która kładzie nacisk na większą ilość tekstu. W tym przypadku równie ważne jest, aby klient chciał mieć dany produkt dzięki naszym staraniom.

Dla kogo jest przeznaczona AIDA?

  • Przede wszystkim dla tych, którzy mają nie tylko więcej czasu, ale mnóstwo chęci na tworzenie wartościowych opisów.
  • Attention-Interest-Desire-Action doskonały jest również dla tych miejsc, gdzie zdjęcie nie ma możliwości przykucia uwagi kupującego, więc konieczna jest treść z wyjaśnieniem. Przykładem takich produktów jest chociażby sprzęt elektroniczny

Jak to działa? Punkt po punkcie:

1. Priorytet to przykucie uwagi – należy w tym celu tak zaplanować wizerunek, aby zwrócić uwagę odbiorcy i trzeba to zrobić już na:

  • liście oferowanych przedmiotów
  • stronie głównej, co sprawdza się, gdy do zaoferowania mamy konkretny produkt. Można w tym celu zamieścić odpowiadającą mu grafikę z zachęcającym tekstem.

2. Wzbudzamy zainteresowanie

Czym można takie zainteresowanie wzbudzić u klienta? Nie tylko słowem w tym przypadku, ale zaangażujmy także w to obraz. Jaka powinna być sekcja? Podstawowe elementy to: krótka, konkretna oraz zaskakująca. Powinna ona zachęcać do bliższego zapoznania się z oferowanym produktem.

3. Nastawienie na posiadanie

Desire, jest to przekonanie klienta, że właśnie ten produkt chce mieć. Jest to jeden z najważniejszych elementów opisu. Musimy w nim tak przedstawić nasz towar, aby klient był pewny, że właśnie tego było mu trzeba. Prezentacja samych zalet to ciągle za mało, aby kogokolwiek przekonać do zakupu. Musimy, więc pokazać jak wiele problemów on rozwiązuje i jak bardzo wpłynie na ilość oszczędzonego czasu, pieniędzy itp., a także jak dużo dzięki temu zakupowi zyska.

4. Jak nakłonić do kupna?

Jeśli już widzimy, że klient jest zainteresowany przedstawionym produktem to musimy jeszcze go przekonać, żeby zrobił to w naszym sklepie, a nie udał się do placówki konkurencji. Najlepszymi kusicielami są wszelkie rabaty, obniżki, promocje, darmowe transporty oraz możliwość zwrotu bez podania przyczyny. Musimy przekonać klienta, że w naszym sklepie najlepiej będzie mu się to opłacało, a dodatkowo zyska przedmiot najlepszej jakości.

Podsumowanie

Zapewne niektórym z was może wydawać się technika AIDA sprawia, że opis jest strasznie długi i wyczerpujący dla czytelnika. Jest to błędne myślenie. Niekiedy oczywiście nie ma innej możliwości, jeśli np. chodzi o sprzęty elektroniczne czy tez żywność ekologiczną. Jest jednak bardzo wiele produktów, którym sama forma obrazka zupełnie wystarcza.

Pamiętajmy jednak, żeby specyfikacje techniczną umieścić całkiem gdzie indziej, ponieważ mija się to z celem i może tylko zanudzić klienta i zniszczyć cały wysiłek włożony w tworzenie opisu. Taka sama sytuacja jest w przypadku np. składu kosmetyków czy żywności. Dla tego typu produktów powinniśmy, albo stworzyć osobną zakładkę, albo zmieścić dopiero pod całym opisem.