Trwa ładowanie proszę czekać ...

Jakie słowa kluczowe dla sklepu wybrać?

1 grudnia 2017

Pozycjonowanie strony internetowej to jeden z głównych zasad odniesienia sukcesu. By marka stała się rozpoznawalna – musi być widoczna. Dobrze pielęgnowany SEO (optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych) pozwoli nam wzbić się w rankingach wyszukiwarek.

75% użytkowników nigdy nie wychodzi poza pierwszą stronę wyświetlonych wyników, a 70-80% użytkowników ignoruje płatne reklamy, skupiając się na samych wynikach. Dobrze wypozycjonowany sklep internetowy może ukazać się w pierwszych podpowiedziach wyszukiwarek.

Czym są słowa kluczowe?

Słowa kluczowe (keywords) to nic innego jak frazy wpisywane w wyszukiwarkę, aby odnaleźć źródło, które najtrafniej odzwierciedla zapytanie użytkownika. Warto zapoznać się z keywords, aby poprawnie i efektywnie pozycjonować swoją stronę.

Jakie słowa kluczowe są odpowiednie dla twojego e-sklepu?

Ważne, abyś zrobił mały research swojego sklepu i zastanowił się nad dwoma pytaniami:

  • Co sprzedajesz?

  • Jakimi słowami internauci wyszukują produkty, które sprzedajesz? Jakie frazy wpisują w wyszukiwarkę?

Te pytania powinny dać ci odpowiedź, jakie słowa kluczowe są dla ciebie odpowiednie. Aby je przetestować i upewnić się co do ich trafności, warto wpisać je do Keyword Planner w Google Adwords (dostęp do programu na tym etapie jest bezpłatny). Google wygeneruje nam jak często użytkownicy wpisują daną frazę do wyszukiwarki. Jeśli będzie to bardzo wysoka liczba to znaczy, że konkurencja jest duża, a wejście na pierwszą stronę wyszukiwania może być nie lada osiągnięciem. Jeśli jest to mała liczba nie należy się zniechęcać.

Polecam także stronę SearchEngineLand.com i ich gigantyczną listę narzędzi do słów kluczowych.

Podsumowanie

Słowa kluczowe jak sama nazwa wskazuje są kluczowe dla naszego biznesu. Jeśli chcemy osiągnąć sukces, nasza promocja musi być odpowiednia i przemyślana. Keywords powinny zawierać nasze opisy produktów i unikalne treści na blogu. Nie warto jednak przesadzać z ich ilością, aby narzędzia wyszukiwarki Google nie oceniły ich jako spam.