Trwa ładowanie proszę czekać ...

Saas jako opcja na oprogramowanie dla sklepu

23 października 2017

Saas to nic innego jak skrót od Software as a Service, czyli wynajem oprogramowania sklepu internetowego. Jest to bardzo popularna opcja wśród właścicieli e-sklepów. Nie potrzeba instalować i przechowywać i uruchamiać programu na swoim komputerze, bo wszystkim zajmuje się dystrybutor. Dla firm oferujących taki model oprogramowania to okazja do zgłębienia potrzeb klienta i aktualizowania aplikacji według nich. Jako klient nie musisz martwić się sprawami domeny czy hostingu, bo model Saas przerzuca tę odpowiedzialność na dostawcę.

Rosnąca popularność tego modelu wiąże się z prostą obsługą oprogramowania, bez konieczności posiadania wiedzy informatycznej i technicznej. Dostajesz gotową usługę, którą wybierasz pod względem funkcjonalności. Opłaty za to rozwiązanie wnosi się cyklicznie – miesięczną lub roczną. Często można spotkać się z rabatami i promocjami.

Klient płaci stałą cykliczną stawkę i nie musi martwić się o nic. Dostaje gotowy produkt, według tego czego potrzebuje. Może wybrać funkcje, które niekoniecznie są połączone jednym interfejsem. Programy działają na serwerach udostępniającego. Klient nie musi nabywać licencji, co obcina kolejne koszty. Łatwo, sprawnie i tanio – tak można określi start i działanie sklepu internetowego na modelu Saas.

Czy taki model jest funkcjonalny? Oczywiście! Jeśli sam wiesz, czego potrzebujesz, jakie funkcje są dla ciebie niezbędne, a które tylko usprawnią twoją pracę – wszystko możesz uzyskać od dostawcy. Funkcje są tworzone pod praktyczne rozwiązania, dzięki monitorowaniu potrzeb użytkowników. Wystarczy mieć pomysł na sklep i go aktywować. Reszta zostanie zrobiona za nas przez specjalistów.

W abonamencie dostajemy stałą obsługę techniczną, albo telefoniczną albo internetową, w zależności od firmy, która oferuje dzierżawę oprogramowania. Jak już wspomniałam, kwestie aktualizacji także nie są na naszej głowie. Wystarczy się zalogować i działamy!

Jednak Software as a Service ma także swoje wady. A jedną najważniejszą jest brak możliwości zindywidualizowania swojego sklepu. Niektóre oprogramowania pozwalają na drobne zmiany graficzne jednak nie jest to regułą.